Naujienos

Pradedantiesiems ir „žaliems“ – verslumo mokymai su profesionalais

Klaipėdos „Kultūros fabrike” dar vasarį startavo praktinių verslumo mokymų renginių ciklas, į kuriuos kviečiami visi uostamiesčio kūrybininkai ir jaunieji verslininkai. Mokymų metu seminaro lektoriai ne tik pateikia teorinius apibrėžimus, bet ir pasidalija praktiniais patarimais bei sėkmės istorijomis.

Jau įvyko du „Kultūros fabriko” organizuojamų praktinių verslumo mokymų renginiai: „Verslo kūrimas prasideda nuo geros idėjos” ir „Kūrybiškai apie pardavimus”.

Pastarajame renginyje savo kvepiančią ir įkvepiančią verslo kelionę su aromaterapiniais aliejais pristatė „KAP KAP’ įkūrėjos Milana Mačijauskienė ir Indrė Gedminė. Verslas ne tik sėkmingai vystosi jau 7 metus, bet ir plečiasi į šalies sostinę, tad jaunosios verslininkės, pasidalijusios sėkmės istorija, negailėjo ir praktinių patarimų dalyviams, kaip įkurti, užauginti bei išlaikyti sėkmingą verslą.

Praktiniuose verslumo mokymuose dalyvavę jaunieji uostamiesčio verslininkai pasakojo, jog tokia galimybė, pasisemti žinių ir naudingų patarimų iš profesionalių lektorių bei sėkmingo verslo įkūrėjų, pasitaiko gana retai.

„Mano beveik visas gyvenimas sukasi aplink pardavimus, nes dirbu tokį darbą, tad, kai man pasiūlė dalyvauti mokymuose, nusprendžiau, jog tai bus puiki galimybė atnaujinti turimas žinias.

Iš tiesų teko prisiminti pagrindinius verslo žingsnius bei esminį klausimą: kokią vertę tavo prekinis ženklas kuria klientui?

Tikrai labai svarbu nuolat sau kelti tokius klausimus ir prisiminti”, – tikino mokymų dalyvė, maisto blogo „Skanu kartojam” įkūrėja Milena Voniuko.

„Kultūros fabriko” mokymuose „Kūrybiškai apie pardavimus” dalyvavo ir jauno verslo „Little sky ceramics” įkūrėja Ieva Mikaliūnienė, kuri tikino, jog norėtų suaktyvinti savo verslą, kurį dėl vaikų auginimo reikėjo sustabdyti.

„Atvykau čia atgaivinti žinias, manau, kad yra labai gerai išmokti vis ko nors naujo, ką būtų galima pritaikyti kuriant ir vystant verslą. Siekiant ko nors daugiau, visada yra verta eiti į mokymus, kad ir nors vieną mintį išgirsti ir pritaikyti. Tai nebūtinai turi būti kokia nors teorija, sėkmės formulė, tai gali būti ir pavyzdžiai, patirtis ar tam tikras įkvėpimas”, – sakė I. Mikaliūnienė.

Jos tikinimu, kurti verslą uostamiestyje yra puiki idėja, nes Klaipėdoje be galo daug galimybių, čia didelė rinka, yra paklausa ir gyvena išsilavinę žmonės.

„Klaipėdoje tikrai galima kurti ir vystyti verslą, atrasti savo pirkėjus. Miestas dar nėra persotintas visokių paslaugų ir produktų. Jei pati turėčiau galimybes ir laiko, tikrai dirbčiau be galo daug, nes paklausa yra didžiulė. Žmonės yra išalkę pramogų, paslaugų, išskirtinumo. Klaipėdoje netgi trūksta tokių paslaugų teikėjų, kurie galėtų pasiūlyti kažką įdomiau, unikaliau, keisčiau ir kitaip, nei daro visi”, – mintis dėstė „Little sky ceramics” įkūrėja.

Mokymų „Kūrybiškai apie pardavimus” kokybe pasidžiaugė ir „Gerų minčių ūkio” direktorė Vaida Svidrienė, kuri pasakojo, jog šiuo metu ypač svarbu mokytis apie pardavimų meną.
„Turint mažą verslą, norisi kūrybiškai save parduoti, galbūt kiek kitaip nei kiti, išskirtiniu būdu. Dažnai būna, kad mokymuose pradedama pirmiausia nuo teorijos, apibrėžimų, o vėliau yra pasidalinama sėkmės istorija. Tačiau čia sėkmės istorija buvo iš pat pradžių ir ji buvo analizuojama, kokie pliusai, minusai, ne kritikuoji, o analizuoji per savo prizmę ir ką pats darai, ką galėtum padaryti kitaip”, – dėstė V. Svidrienė.

Jos teigimu, mažiems verslams išlikti Klaipėdoje yra gana sudėtinga, nes klaipėdiečiai – lokalūs žmonės, kuriems reikia fizinio kontakto ir gyvo bendravimo.

„Mes esame mažas verslas ir turime elektroninę parduotuvę, tačiau didžioji dalis mūsų klientų yra ne klaipėdiečiai. Bet kai dalyvaujame mugėse ar šventėse, tai žmonės tikrai perka ir palaiko.

Kartais atrodo, kad klaipėdiečiams reikia fizinio kontakto, norisi, kad viskas būtų arti, šalia, pasiekiama pėsčiomis, ypač, jei kalbame apie senamiestį. Manau, kad jei planuosime atsidaryti parduotuvėlę, tai pirkėjų ratas bus vietinių žmonių, kuriuos reikės kažkaip pritraukti ir prisikviesti”, – pasakojo „Gerų minčių ūkio” direktorė.

Pirmuosius praktinius verslumo mokymus vedė Toma Liutikė iš „Kūnas Mags & Books” ir verslo konsultantas Tomas Mačiulskis. Antrą renginį vedė konsultantas-praktikas Audrius Gruodis ir „KAP KAP” įkūrėjos Milana Mačijauskienė bei Indrė Gedminė.

Taip pat Klaipėdos „Kultūros fabriko” vadovė Raimonda Masalskienė priminė, jog šiuo metu yra galimybė užsiregistruoti į balandį prasidėsiančią naują inkubavimo programą verslininkams bei menininkams.

„Balandžio mėnesį „Kultūros fabrike” startuos nauja intensyvi inkubavimo programa kūrybiniams verslams ir menininkams, kurios metu atrinktiems dalyviams ne tik siūlysime darbo vietas kūrybiškoje KUFA bendruomenėje, bendradarbystės erdvėje, bet ir individualias konsultavimo, mentoriavimo paslaugas bei dalyvavimus seminaruose. Visos šios paslaugos, teikiamos atrinktiems kandidatams, iki 12 mėn. laikotarpiu yra nemokamos. Todėl susidomėjusius kviečiame teikti paraiškas, nes dalyvių skaičius ribotas”, – dalyvauti programoje kvietė R. Masalskienė.

Planuojama, kad praktinius verslumo mokymus iš viso sudarys 12 renginių ciklas, kuriuos dalinai finansuoja Klaipėdos miesto savivaldybės Viešųjų paslaugų ir verslo inkubavimo programa.