Naujienos
KUFA rezidentai sukūrė dizaino „daktarą“ – už mėnesio abonementą atliks neribotai darbų
Skaitmeninės rinkodaros priemonėms užimant svarbią vietą reklamos ir komunikacijos strategijose, šios srities paslaugų reikia tiek stambioms įmonėms, tiek smulkiesiems. Todėl randasi alternatyvų, kurios palengvina tokio turinio kūrimą.
Prekės ženklų kūrimo ir dizaino agentūra „Making Sense Studio“ iš Klaipėdos organizacijoms ir prekės ženklams teikia firminio stiliaus, pakuotės dizaino, socialinių tinklų, reklaminių kampanijų įgyvendinimo, fotografijos paslaugas.
Tačiau, daugėjant kasdienių smulkesnių darbų, tokių kaip reklaminių skydelių, „vizualų“, vaizdinio turinio socialiniams tinklams kūrimo ir kitų, agentūra sukūrė jiems atskirą paslaugą.
Deividas Šliažas, „Making Sense Studio“ įkūrėjas, pasakoja apie „Doctor Idea“ – startuolį, platformą, kuri veiks atskirai nuo trijų pagal individualios veiklos pažymas dirbančių grafikos dizainerių agentūros. Spalį veiklą pradėsianti platforma teiks abonementines grafinio dizaino paslaugas. Už 300 Eur mėnesio mokestį klientai galės užsakyti neribotą skaičių reikalingų dizaino paslaugų, jas atliks „Making Sense Studio“ dizaineriai ir laisvai samdomi specialistai.
„Agentūroje darome daug vadinamųjų buitinių rinkodaros kampanijų darbų. Kai kurie mūsų klientai yra stambios įmonės, turinčios kelis prekės ženklus, vadinasi, jiems reikia daug kampanijų tiek įmonėje, tiek prekybos centruose. Joms įgyvendinti reikia daug smulkių darbų. Mes ir įmonės susiduriame su augančiu tokių užsakymų poreikiu, bet net ir didžiosios neturi savo dizainerių, jau nekalbant apie smulkiąsias. Žinoma, tokie darbai kainuoja, todėl tie, kam jų reikia, pradeda karpyti kitas išlaidas, galbūt mažinti srautą“, – priežastis, kodėl sukūrė naują paslaugą, vardija D. Šliažas.
Į agentūrą – kūrybos
Komunikacija tarp kliento ir jam priskirto dizainerio vyks platformoje. Ten bus saugomi ir jau atlikti darbai. Prie vienos paskyros galės jungtis keli darbuotojai, pasak D. Šliažo, tokia funkcija aktuali įmonėms, turinčioms po kelis rinkodaros specialistus.
„Sistema automatizuota – pasirinkus kategoriją, projektą, reikės „briefo“ – užpildyti formą, atsakyti į klausimus. Užklausą darome kuo paprastesnę, kai kur pakaks tik pažymėti varneles. Dizaineris gaus pranešimą, kad turi projektą. Visas darbas toliau, komentarai, pataisymai, vyks sistemoje“, – aiškina D. Šliažas.
Atskira sistema sukurta, kad agentūrai liktų sudėtingesni kūrybiniai darbai, kuriems, D. Šliažo žodžiais, reikia didesnių „išieškojimų“, pavyzdžiui, firminio stiliaus kūrimas, prekės ženklo identiteto formulavimas.
Paprastesnė vaizdinė medžiaga skaitmeninei rinkodarai – feisbuko postų „vizualai“, komerciniai pasiūlymai, infografikai, reklaminiai skydeliai – galės būti užsakoma ir gaunama „Doctor Idea“.
Pigiau už laisvai samdomus
Komunikacija tarp kliento ir jam priskirto dizainerio vyks platformoje. Ten bus saugomi ir jau atlikti darbai. Prie vienos paskyros galės jungtis keli darbuotojai, pasak D. Šliažo, tokia funkcija aktuali įmonėms, turinčioms po kelis rinkodaros specialistus.
„Sistema automatizuota – pasirinkus kategoriją, projektą, reikės „briefo“ – užpildyti formą, atsakyti į klausimus. Užklausą darome kuo paprastesnę, kai kur pakaks tik pažymėti varneles. Dizaineris gaus pranešimą, kad turi projektą. Visas darbas toliau, komentarai, pataisymai, vyks sistemoje“, – aiškina D. Šliažas.
Atskira sistema sukurta, kad agentūrai liktų sudėtingesni kūrybiniai darbai, kuriems, D. Šliažo žodžiais, reikia didesnių „išieškojimų“, pavyzdžiui, firminio stiliaus kūrimas, prekės ženklo identiteto formulavimas.
Paprastesnė vaizdinė medžiaga skaitmeninei rinkodarai – feisbuko postų „vizualai“, komerciniai pasiūlymai, infografikai, reklaminiai skydeliai – galės būti užsakoma ir gaunama „Doctor Idea“.
Pigiau už laisvai samdomus
Neretai smulkesnės paslaugos perkamos iš laisvai samdomų specialistų. Tokius samdys ir „Doctor Idea“. Tačiau D. Šliažas skaičiuoja, kad paslaugos kainodara, kuri visiems klientams numatyta vienoda – 300 Eur per mėn., – gali kirsti per laisvai samdomų dizainerių įkainius.
„Jų kainas žinome, esame apskaičiavę, kad „sumušime“ jas, nes mūsų paslauga pigesnė. Tarkime, „vizualo“ kaina, kiek mokama vidutiniam dizaineriui, yra 20 Eur. Įmonei tokių vaizdų reikia bent 15–20 per mėnesį, vadinasi, 300–400 Eur. Bet jei įmonei reikia ir „Google Ads“ reklaminių skydelių, ir feisbuko reklamų, kurios yra kitas turinys nei paskyroje, kaina padvigubėja iki 600–700 Eur per mėnesį. Taigi mūsų paslauga galės atlikti tokius darbus už 300 Eur ir dar liks rezervo, ką dar galima užsakyti“, – skaičiuoja D. Šliažas.
- „Facebook“ skaitmeninė valiuta: keisis ir e. parduotuvės
- Ieškomas personalo specialistas su rinkodaros specializacija
- FOMO efektas rinkodaroje atveria naujas galimybe
Naują paslaugą trys dizaineriai ir vienas programuotojas savo jėgomis kūrė beveik metus. D. Šliažas sako galėtų apskaičiuoti investicijas nebent pagal skirtą laiką, bet jei programavimo ir dizaino paslaugas būtų pirkę, platforma atsieitų apie 50.000 Eur.
„Making Sense Studio“ veikia nuo 2017 m., mintis įkurti agentūrą kilo kūrybininkams dirbant vienoje pakuočių gamybos įmonėje. Dvejus metus dirbanti komanda jau yra pelniusi įvertinimų, vienos gėrimų pakuotės dizainas laimėjo sidabrą 2019 m. „A’ Design Award“.
Agentūros klientų sąraše yra stambių Lietuvos bendrovių, tokių kaip „KG Group“, „Orlen“, taip pat užsienio klientų, pavyzdžiui, klaipėdiečiai yra kūrę pakuotę, kurios galutinis užsakovas – „Harrods“ prekybos tinklas.
Paklaustas, ar dalis turimų agentūros klientų nesirinks geriau mokėti 300 Eur per mėn. mokestį ir pereiti jos įkurtą startuolį, D. Šliažas sako, kad dalį klientų gali „prarasti“ dėl naujos paslaugos, bet tikisi pritraukti ir užsakovų iš užsienio.
Straipsnio autorė:Gabija Sabaliauskaitė