Naujienos

Kaip Klaipėda kuria kūrybinių industrijų hub’ą?

Kurk Lietuvai dalyvė Austė Černiauskaitė šį pusmetį atvažiavo į Klaipėdos Kultūros Fabriką dirbti su „Klaipėda ID“ ir Versli Lietuvaties kūrybinio verslo rinkodaros stiprinimo Klaipėdoje.

„Važiuodama į Klaipėdą nežinojau, ko tikėtis. Persikėliau iš Vilniaus į visai kitą Lietuvos pusę, kur nei draugų, nei pažįstamų erdvių. Bet užtat laukė įdomus projektas – Klaipėdos kūrybinio verslo rinkodaros stiprinimas. Kadangi pati esu baigusi kūrybinio verslo magistro studijas, šis projektas atrodė kaip puiki galimybė pritaikyti savo žinias ir sukurti vertę.” – rašo Austė.

Kūrybinės industrijos laikytinos vienu svarbiausių bet kurios šalies tarptautinio konkurencingumo šaltinių. Europoje kūrybinių industrijų darbuotojai sudaro 7,5% darbo jėgos ir sektorius generuoja 509 miliardus eur BVP. Lietuvoje kūrybinių industrijų sektorius taip pat užima vis didesnį vaidmenį. Šis sektorius Lietuvoje sukuria beveik 5 % pridėtinės vertės, o kūrybinių industrijų produktai bei paslaugos sudaro 5 % šalies eksporto. Taigi kūrybinės industrijos yra vertinamos kaip sektorius, kuris gali tapti vienu iš ilgalaikės sėkmės veiksnių ir yra verta jį stiprinti.

Austė pripažįsta „Atvykusi kovo pradžioje ir patyrusi Klaipėdos vėjuotus orus, labai laukiau vasaros, kurios metu po darbų galėčiau nulėkti prie jūros ir atsipūsti. Tačiau, pradėjusi darbus ir susipažinusi su nuostabiais žmonėmis, darbas įkvėpė ir vasaros laukimas tikrai neprailgo. Klaipėdos gyventojai mane priėmė labai draugiškai. Tikrai nuostabu sutikti tiek nuoširdžių žmonių, kurie yra pasiruošę prisidėti, padėti ir pakonsultuoti. Dirbdama kartu su Klaipėda ID, Kultūros fabriku ir Verslios Lietuvos Spiečiumi esu nuolat apsupta aktyvių ir kūrybingų žmonių, kurie įkvepia darbui”. 

Vystomu projektu siekiama, kad verslo klientai naudotųsi kūrybinėmis paslaugomis kaip dizainas, fotografija, reklama ir šias paslaugas pirktų iš Klaipėdos kūrėjų ir kūrybinių agentūrų. Projekto pradžioje buvo atliktas tyrimas, skirtas išsiaiškinti verslo kūrybinių paslaugų poreikius ir kaip kūrybiniai verslai vysto savo rinkodarą. Buvo atrasta, kad yra įvairių iššūkių susijusių su rinkodaros vystimu. Verslui nevisada aišku, kokią vertę jis gali gauti iš kūrybinių paslaugų, kaip šios paslaugos prisidės prie verslo siekiamų tikslų. Kita vertus, dirbantiems kūrybiniame sektoriuje kartais yra sudėtinga šią infomaciją pateikti paprasta ir aiškia kalba. Tyrimas parodė, kad kyla nesusipratimų, yra užsakoma ne ta paslauga, kuri efektyviausiai prisidėtų prie verslo augimo, klientui nesupratus pilnos paslaugos vertės ji nėra pasirenkama arba nėra investuojama į ją pakankamai, kad būtų sukurta siekiama nauda.

Tam, kad klientai galėtų rinktis iš vietos kūrėjų taip pat yra svarbu žinoti, kokie žmonės ir kokios įmonės tokias paslaugas siūlo. Pirmąsias savaites buvo bendraaujama su verslo atstovais ir kūrėjais bei analizuojama kūrybinių industrijų esamą situaciją Klaipėdoje. Buvo prieita išvada, kad Klaipėdoje trūksta tvirtos kūrybinių industrijų bendruomenės jungiančios skirtingų sričių specialistus ir tiek verslui tiek patiems kūrybinio sektoriaus atstovams ne visada yra žinoma, kas be jų ir kelių pažįstamų siūlo kokybiškas kūrybines paslaugas Klaipėdoje. Taigi pirmas projekto tikslas yra identifikuoti kas šia veikla užsiima Klaipėdoje ir sudaryti galimybes būti atrastiems vieni kitų ir potencialių klientų. Šiam tikslui įgyvendinti yra sukurtas elektroninis Klaipėdos kūrybinio verslo katalogas www.kuriameverslui.lt , kuriame ne tik lengvai randami Klaipėdos kūrybinių paslaugų verslui teikėjai, bet verslo klientai gali daugiau sužinoti apie kūrybines paslaugas ir kokiais būdais jos gali prisidėti prie jų verslo sėkmės.

Austė džiaugiasi, kad šis miestas ir jo žmonės ją taip šiltai priėmė ir tikisi, kad projektas prisidės prie Klaipėdos kūrybinio verslo ekosistemos stiprinimo ir linkiu, kad Klaipėda toliau judėtų link tikslo tapti miestu, kuriame klesti kūrybinės industrijos ir konkurencingi, modernūs verslai.

Austė Černiauskaitė

Daugiau informacijos apie Austės vykdomą projektą galite rasti čia!

„Kuriame verslui” projektą dalinai finansuoja Klaipėdos miesto savivaldybė. 

Kaip Klaipėda kuria kūrybinių industrijų hub’ą?