Naujienos
Agentūros Klaipėda ID 2019 metų veiklos rezultatai
Klaipėda – naujai atrandamas miestas Europoje (Emerging city of the Year). Taip miestas buvo nominuotas 2019 metų pabaigoje Centrinės ir Rytų Europos paslaugų centrų apdovanojimuose.
Tai – nedidelė, bet labai reikšminga pergalė, patvirtinanti, kad pirmieji žingsniai siekiant pritraukti į Klaipėdą daugiau paslaugų verslų yra teisingi. Specialios programos, skatinančios gimnazistus domėtis inžinerinėmis specialybėmis, prioritetinių studijų programų peržiūrėjimas, kampanijos studentų ir talentų pritraukimui, unikali paskata paslaugų centrams bei statybų leidimų procedūros tobulinimas, investuotojų vizitai bei miesto galimybių pristatymas Lietuvoje ir užsienyje, nuolat organizuojami renginiai, seminarai ir festivaliai kūrybinių industrijų atstovams bei jaunam verslui, sukurta Klaipėdos miesto rinkodaros strategija – tai tik dalis agentūros Klaipėda ID veiklų, prisidedančių prie miesto ekonominės plėtros strategijos įgyvendinimo.
Praėję 2019 metai buvo itin svarbūs toliau formuojant Klaipėda ID komandą, partnerių ekosistemą ir strategiją. Nuosekliai tęsiant pradėtus darbus, šiais, 2020 metais galima tikėtis pastebimo proveržio agentūros kuruojamose srityse.
INVESTICINĖS APLINKOS GERINIMAS
Vienas esminių agentūros Klaipėda ID tikslų – gerinti Klaipėdos investicinę aplinką. Ši funkcija labai plati, apimanti infrastruktūros vystymo, švietimo ir verslą remiančių paslaugų sritis. Investuotojams reikalinga gausi biuro patalpų pasiūla, lengvas susisiekimas, augantis kvalifikuotų darbuotojų skaičius.
REIKŠMINGIAUSIAS FAKTORIUS – TALENTAI
Didžiausią įtaką investuotojų sprendimams daro jiems reikalingų kompetencijų turinčių darbuotojų skaičius. Klaipėda ID skatina daugiau mokinių pasirinkti inžinerines specialybes, siekia gerinti švietimo kokybę mieste, pritraukti daugiau studentų į Klaipėdos aukštąsias mokyklas, juos čia išlaikyti po studijų ir tuo pačiu į miestą pakviesti kuo daugiau studijas jau baigusių talentingų žmonių.
Nuo 2018 m. Agentūra vykdo projektą „Ateities inžinieriai“, kuriuo siekiama supažindinti vyresniųjų klasių moksleivius su inžinerinėmis profesijomis. Per 2019 m. prie projekto prisijungė 12 Klaipėdos miesto inžinerinių įmonių, o su profesija iš arčiau susipažino 358 moksleiviai.
„Moksleiviai planuojantys rinktis inžinerijos studijas labai vertina vizitus į įmones. Tai suteikia jiems galimybę iš arčiau pamatyti, kuo gyvena inžinieriai, pabendrauti su jais, užduoti rūpimus klausimus, į kuriuos mes ne visada galime atsakyti. Po vizitų moksleiviai jaučiasi labiau užtikrinti savo sprendimu, kitiems tokio tipo vizitai padeda lengviau nuspręsti, ką konkrečiai jie nori studijuoti,“ – patirtimi dalijasi Violeta Venckuvienė, Klaipėdos „Aukuro“ gimnazijos profesijos patarėja.
Siekiant užtikrinti strategiškai svarbių studijų programų aukštosiose mokyklose tobulinimą , 2019 metais kartu su VšĮ „Investuok Lietuvoje“ ir Klaipėdos miesto verslo atstovais buvo peržiūrėtos 3 inžinerinės studijų programos Klaipėdos universitete ir Klaipėdos valstybinėje kolegijoje. Peržiūrėjus programas ir padarius rekomenduotus patobulinimus, į šias programas 2019 m. rugsėjį įstojo 25% daugiau studentų lyginant su 2018 m.
Taip pat, bendradarbiaujant su Klaipėdos aukštosiomis mokyklomis sukurta ir įgyvendinta rinkodaros kampanija #koljaunas, kurios tikslas – skatinti jaunus žmones iš visos Lietuvos rinktis studijas Klaipėdos aukštosiose mokyklose. Per šią kampaniją buvo sukurti 6 video reportažai, fotosesija, 12 reklaminių maketų, užsakyti reklaminiai skydeliai Delfi ir 15min, paleista kampanija socialiniuose tinkluose, užsakyta 12 lauko stendų, 1 žurnalo viršelis, 2 straipsniai ir 1 radijo laida.
„Visos aukštosios mokyklos turi savo strategijas, kaip pritraukti studentus į jų vykdomas studijų programas. Tačiau, prieš kalbėdami apie universitetą, mes turime supažindinti potencialų studentą su miestu, kuriame jį kviečiame studijuoti. Praeitą pavasarį pradėta rinkodaros kampanija „Kol jaunas“ buvo pirma bendra miesto kampanija, ji suformavo bendrą kontekstą ir realiai padėjo tiek mums, tiek ir visoms kitoms aukštosioms mokykloms kviesti studentus į Klaipėdą“ – patirtimi dalijasi LCC tarptautinio universiteto rinkodaros skyriaus vadovė Aistė Motekaitienė.
Studijas jau baigusiems ir savo profesinę veiklą pradėjusiems žmonėms dažnai būna nelengva priimti sprendimą keisti miestą, kuriame jie gyvena. Siekiant padrąsinti žmones ir pakviesti juos pagyventi uostamiestyje, 2019 metais pirmą kartą mieste buvo surengta kampanija „Workation Klaipėda“. Kartu su Klaipėdoje esančiomis bendradarbystės erdvėmis buvo sukurti darbo ir poilsio pasiūlymai, kuriais praeitą vasarą pasinaudojo 220 darbuotojų iš įvairių Lietuvos miestų ir užsienio. Ši kampanija parodė, jog laisvai samdomi darbuotojai noriai keliasi į Klaipėdą, o žiūrint į ateitį būtina galvoti apie priemones, kurios leistų juos išlaikyti Klaipėdoje visus metus.
„Workation Klaipėda“ programa yra puiki galimybė jauniems profesionalams, komandoms ir laisvai samdomiems specialistams išmėginti gyvenimą Klaipėdoje. Džiaugiamės, kad Klaipėda ID dėka galime apjungti jėgas su „Kultūros fabriku“ bei Klaipėdos mokslo ir technologijų parku ir kartu pasiūlyti atvykstantiems Workation dalyviams puikias patirtis Klaipėdoje. Šiemet visi kartu jau ruošiamės dar stipresniam vasaros są99ezonui”, – teigia „Light House coworking“ direktorė Eglė Stebulienė.
SPRENDIMAI VERSLUI
Miestui siekiant tapti greitų sprendimų miestu, 2019 metais buvo suburtos statybos leidimus derinančios institucijos. Siekiant į miestą pritraukti daugiau investicijų buvo sutarta, jog Klaipėda ID sieks investuotojams, kurie sukuria virš 20 darbo vietų ir investuoja virš 2 milijonų eurų, ženkliai pagreitinti statybos leidimo išdavimo procedūrą. Tikslas – tokiems investuotojams dokumentus peržiūrėti per maksimaliai trumpą terminą. 2020 metų pradžioje numatomas pilotinis projektas, kurio metu bus įvertinta kaip efektyviai veikia sukurtas procesas, tuomet jis bus tobulinamas.
Siekiant paskatinti naujus paslaugų centrus kurtis Klaipėdos mieste, 2019 metais buvo sukurtas finansinės paskatos mechanizmas, kur už 1 darbo vietą paslaugų centre, kuri bus išlaikyta ne trumpiau kaip 3 metus, miestas įsipareigoja padengti darbo vietos nuomos kaštus už 1 metus. Tai precedento neturinti priemonė, kurios nuo pat jos patvirtinimo miesto Taryboje 2019 m. liepos mėnesį, laukia jau kelios paslaugų centrų įmonės. Pirmąjį konkursą paskatai gauti planuojama suorganizuoti 2020 m. kovo mėn.
„Ši paskata suteikia konkurencinį pranašumą Klaipėdai pritraukiant paslaugų centrus. Miestas dar tik žengia pirmus žingsnius pozicionuodamas save kaip puikią vietą paslaugų centrams. Konkuruojame su didžiausiais žaidėjais visame pasaulyje ir tokios paskatos yra tiesiog būtinos“, – teigė Klaipėda ID Verslo projektų skyriaus vadovas Kazys Pupinis.
INVESTICIJŲ PRITRAUKIMAS
Miesto plėtros agentūrai Klaipėda ID 2019 metais buvo iškeltas tikslas suorganizuoti 5 investuotojų vizitus, pritraukti naują investuotoją arba paskatinti esamus paslaugų centrus plėstis. Paslaugų centro sektoriuje buvo siekiama sukurti 70 naujų darbo vietų.
Šiam tikslui įgyvendinti buvo sukurtas išsamus informacinis paketas potencialiems klientams bei aktyviai vykdoma pardavimų rinkodara tradicinėse ir socialinėse medijose. Klaipėdoje jau veikia keli paslaugų centrai ir jų sėkmės istorijos yra padrąsinančios investuotojams, kurie svarsto investavimo Klaipėdoje galimybes. Siekiant dalintis Klaipėdoje veikiančių paslaugų centrų patirtimis, buvo sukurtos specialios rinkodaros kampanijos (angl. employer branding). Per metus, skleidžiant informaciją apie Klaipėdą nukeliauta nemažai kilometrų ir įvykdyti 108 susitikimai su paslaugų centrais, logistikos, gamybos įmonėmis. Nors pavyko suorganizuoti tik 2 investuotojų vizitus, jau 4 paslaugų centrai paskelbė apie plėtrą Klaipėdoje. Numatoma, kad ši plėtra sukurs 120 naujų darbo vietų paslaugų sektoriuje.
Investuotojų pritraukimas – ilgalaikis procesas, reikalaujantis kantrybės ir nuoseklaus darbo. Dažnu atveju pirmųjų rezultatų tenka laukti mažiausiai penkerius metus. Galima pasidžiaugti, kad pirmieji Klaipėdos žingsniai jau yra pastebimi ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje. 2019 metais, pirmą kartą istorijoje, Klaipėda buvo nominuota Centrinės ir Rytų Europos paslaugų centrų apdovanojimuose kaip naujai atrandamas miestas (angl. Emerging City of the Year). Ši nominacija užtikrino Klaipėdos miesto įtraukimą į Centrinės ir Rytų Europos paslaugų centrų katalogą (CEE Business Services Directory 2019), kuris yra viešai prieinamas potencialiems klientams.
KŪRYBINIO VERSLUMO SKATINIMAS
2019 metais Klaipėda ID toliau aktyviai dirbo su kūrybinių industrijų bendruomene kūrybiniame inkubatoriuje „Kultūros fabrikas“ (KUFA). Metų pabaigoje „Kultūros fabrike” dirbo ir kūrė apie 100 kūrybinių industrijų atstovų iš kūrybos verslų ir meno sričių. 2019 metais per KUFA iniciatyvą „Pa-ieškomas” susibūrė 3 nauji kultūros startuoliai – architektų, dizainerių ir aktorių komandos, kurios savo veiklą sėkmingai tęsia ir 2020 m.
“Stebėdama kaip buriasi ir bando išsilaikyti rinkoje naujos komandos, jau matau pirmuosius KUFA paslaugų ir pagalbos rezultatus bei tokios pagalbos galimybes. Akivaizdu, kad kolektyvinė kūrybinio verslo pradžios forma turi savo pranašumų”,- tvirtina “Kultūros fabriko” vadovė Raimonda Masalskienė.
“Kultūros fabrikas”- tai ne tik kūrybinių verslų inkubatorius, bet ir šiuolaikinė renginių vieta įvairioms bendruomenėms – per 2019 metus čia buvo organizuota 90 verslumo ir 199 atviri kultūros ir meno renginiai, bei reguliarūs kino seansai. Čia vyksta ir įvairūs įmonių bei ES projektų vidiniai mokymai bei darbinės sesijos.6
Praėjusiais metais KUFA savo iniciatyva organizavo 3 kultūros festivalius, 4 kūrybines iniciatyvas miestui bei 36 verslumo ir rinkodaros seminarus, kurie KUFA bendruomenei ir miesto kūrybos sektoriaus atstovams yra nemokami. KUFA reguliariai organizuojami ir Klaipėdos verslo susitikimai su kūrybinių industrijų bendruomene – Meet up’ai, teikiamos nemokamos specialistų konsultacijos KUFA rezidentams.
Taip pat praeitais metais atliktas pirmasis kūrybinių industrijų pramonėje pritaikymo tyrimas, kurio metu apklaustos Klaipėdos įmonės ir įvardintos pagrindinės priežastys, kurios trukdo Klaipėdos kūrybinių industrijų atstovams gauti daugiau užsakymų iš Klaipėdos pramonės įmonių.
Atsižvelgiant į rezidentų ir klientų poreikius „Kultūros fabrikas“ kiekvienais metais atsinaujina. 2019 metais KUFA vestibiulyje buvo įrengta „lounge“ tipo erdvė, bilietų kasa ir KUFA info centras, atidarytas kavos baras. Taip pat pertvarkytos antro ir ketvirto aukštų darbo erdvės. Šiuo metu visos KUFA darbo erdvės yra užimtos, o daugiafunkcėse KUFA renginių erdvėse užimtumas siekia apie 65%.
MIESTO ĮVAIZDŽIO FORMAVIMAS
2019 metais prie Klaipėdos miesto ekonominės plėtros tarybos buvo suburta miesto Rinkodaros taryba, kurios tikslas – formuoti, kurti ir vystyti vieningą Klaipėdos ekonominės plėtros strategijos įgyvendinimo rinkodaros ir viešųjų ryšių sistemą vietiniu, nacionaliniu bei tarptautiniu lygmeniu, siekiant stiprinti Klaipėdos miesto įvaizdį. Praeitų metų pabaigoje buvo sukurta ir Rinkodaros tarybos patvirtinta Klaipėdos miesto rinkodaros strategija, kurios įgyvendinimas prasidės jau šį pavasarį.
„Bendroji Klaipėdos miesto rinkodaros strategija, kurią Rinkodaros tarybos nariai kūrė dirbdami kartu su kviestiniais rinkodaros ekspertais bei Syntesis Consulting Group strategais, yra didelis ir svarbus žingsnis link aiškaus, vientiso ir inovatyvaus Klaipėdos miesto pozicionavimo”, – teigia Klaipėda ID Rinkodaros skyriaus vadovė Eglė Songailienė.
Miesto rinkodaros strategija apima daug daugiau nei vizualinį miesto identitetą – strategijoje išgrynintos tikslinės auditorijos, miesto pozicionavimas skirtingoms auditorijoms bei sudaryti rinkodaros veiksmų planai.